dailynovell

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2010

del 9 Vad kommer hända?

Av Magdalena Björnler - 18 augusti 2010 12:16

Jag vaknade upp nästa morgon med ett leende på läpparna. Idag var det Torsdag och jag skulle få träffa Erik igen. Han var som min egen sol. Jag blev glad så fort jag tänkte på honom. Plötsligt ringde min mobiltelefon. Dolt nummer. Jag vägde telefonen i handen en stund innan jag svarade.

- Ja hallå!? 

- Hej Stephenie. Det är Erik. sa personen i andra änden

- Jag hör de. svarade jag och lös upp

- Jag tänkte bara höra om du ville träffas lite tidigare än planerat?

- Ja visst. svarade jag lite halvt chockat. vadådå? 

- Jag ska ta dig till ett ställe.

- Okej. 

- Så jag hämtar dig vid ungefär halv 7 blir det bra?

- Ja det blir jättebra. sa jag och log ännu större än förut. 

- Och en sak till.

- Vadå?

- Packa en väska med lite kläder för helgen. 

- Okej... varför då? sa jag och blev jätteförvånad.

- Du får se. Det blir en överraskning. svarade han

- Okej. 

- Ha det bra så syns vi senare. 

- Desamma. 

- Pusshej

- Puss


Erik var så gullig. Jag blev alltid så glad när jag pratade med honom. Jag gick in i badrummet och ställde mig i duschen. Det varma vattnet trängde in i huden på mig och jag kände mig levande. Det fanns inget härligare än att duscha i riktigt hett vatten. Jo en sak var härligare. Det var att vara med Erik. Han utstrålade en trygghet som inte fanns hos någon annan. 


Dagen gick segt. Jag hann göra så mycket, jag hann till och med städa köket 2 gånger och packa en väska som Erik hade sagt att jag skulle göra. När klockan blev 6 började jag göra mig i ordning. Jag tog fram kläderna jag skulle ha, sminkade mig och till sist tog jag på mig mina kläder. Jag hade valt ett par vita byxor och en marinblå topp. När jag var klar var klockan 20 över 7 så snart skulle Erik komma. Medan jag stod och betraktade mig i spegeln så funderade jag på vad vi skulle göra. Erik hade inte velat avslöja någonting. Mitt i mina funderingar ringde det på dörren.

 
 
Cecilia

Cecilia

22 augusti 2010 20:14

Hej!
Tack så mycket!
Ja du kan få den :-)
Maila mig nån bild som du vill ha där. Skicka ett par stycken så att jag kan se vilken som passar bäst.
Ceciliadarling@hotmail.com
Mail - inte msn. Är aldrig inloggad där. Skriv även vilken det är du ska ha för det är flera stycken som ska maila mig nu =)
Ha det fint!

http://ceciliadarling.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Magdalena Björnler - 29 juni 2016 20:59

Så sjukt länge sedan det var jag var inne på denna bloggen.  Och ännu längre sedan jag faktiskt skrev någonting.  Jag tänkte i alla fall ta upp det här med att skriva igen, och tänkte att då kanske det här är ett bra sätt att börja. Men jag und...

Av Magdalena Björnler - 9 juni 2012 20:56

Jag har skrivit en novell, och jaa den är ganska kort men skriv gärna vad nu tycker om den :)    Jag sitter i min säng och tittar in i spegeln. Det är helt otroligt hur en spegel kan förändra hela livet för en person. För några år sedan var jag e...

Av Magdalena Björnler - 30 november 2011 12:36

Hej allihopa!Sitter här på skolan på lektionen och "jobbar".Är mest stressad över vårat sceniska, det är inte ens en vecka kvar. Den här tiden nästa vecka så har vi föreställning. Altså Genrep på Tisdag nästa vecka... Stressigt. Men men, det kommer n...

Av Magdalena Björnler - 23 november 2011 13:24

Förlåt att jag inte har bloggat på ett tag men internet är helt utslaget hos oss... Det är nå problem så just nu väntar vi bara på att dom ska fixa det, därför sitter jag nu vid datan på skolan och ber om förlåtelse, eller ja varför ska jag be om för...

Av Magdalena Björnler - 24 oktober 2011 16:43

Jag har varit borta i helgen, vilket har resulterat i att jag inte har kunnat blogga på hela helgen. I Lördags så klev jag upp vid 8 och sen vid 9 så åkte vi från kyrkan, vi for mot holmsund, för vi skulle på en sak som hette myspace. Vi kom dit men ...

Presentation

På den här romanbloggen skriver jag kortare eller längre Romaner/Noveller. Allt utifrån hur mycket eller lite tid jag har.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards