dailynovell

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2011

dag 3

Av Magdalena Björnler - 30 augusti 2011 18:00

Johan och Liv var nu i utkanten av krigets centrum, de var nästan helt säkra nu men de kunde fortfarande bli upptäckta. Deras plan var att ta sig ut ur staden för att där kunna tänka ut en plan för att ta sig ur landet. Den planen var inte särskilt bra men det var den enda de hade. 


Två dagar senare satt de på en kulle ungefär en mil utanför staden. Den kvällen de försökt ta sig ut ur staden hade de träffat på en av Johans äldre kompisar som kunde endel om sjukvård. Hon hade tagit hand om Livs skador och lovat att inte säga något om deras möte. Liv hade efter det blivit mycket bättre men nu började hungern sätta in. De hade inte ätit något på minst två dagar. Johan skulle kunna ha ätit en rå kanin, ja till och med en daggmask skulle han kunna äta bara de hittade någon. Men vägen de färdades på var helt öde. Mest för att de inte gick på någon riktig väg utan de gick i en skog mot ett håll de trodde var söderut. Men de kunde inte riktigt vara säkra på vart de var påväg. Just nu satt de i en glänta och vilade sig. Liv hade blivit bättre men hon fick fortfarande ont med jämna mellanrum. 
Plötsligt hörde de ljud mellan träden.
- Fort in bland buskarna. Viskade Johan till Liv.
Han tog Liv i handen och de dök ner i buskarna. Just som de landat ser de en äldre man i 40- års åldern komma in i dungen och se sig om. Han lyssnar en stund och ger sig sedan iväg. När han kommit utom synhåll säger Liv;

- Du Johan, det är något jag behöver berätta för dig.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Magdalena Björnler - 29 juni 2016 20:59

Så sjukt länge sedan det var jag var inne på denna bloggen.  Och ännu längre sedan jag faktiskt skrev någonting.  Jag tänkte i alla fall ta upp det här med att skriva igen, och tänkte att då kanske det här är ett bra sätt att börja. Men jag und...

Av Magdalena Björnler - 9 juni 2012 20:56

Jag har skrivit en novell, och jaa den är ganska kort men skriv gärna vad nu tycker om den :)    Jag sitter i min säng och tittar in i spegeln. Det är helt otroligt hur en spegel kan förändra hela livet för en person. För några år sedan var jag e...

Av Magdalena Björnler - 30 november 2011 12:36

Hej allihopa!Sitter här på skolan på lektionen och "jobbar".Är mest stressad över vårat sceniska, det är inte ens en vecka kvar. Den här tiden nästa vecka så har vi föreställning. Altså Genrep på Tisdag nästa vecka... Stressigt. Men men, det kommer n...

Av Magdalena Björnler - 23 november 2011 13:24

Förlåt att jag inte har bloggat på ett tag men internet är helt utslaget hos oss... Det är nå problem så just nu väntar vi bara på att dom ska fixa det, därför sitter jag nu vid datan på skolan och ber om förlåtelse, eller ja varför ska jag be om för...

Av Magdalena Björnler - 24 oktober 2011 16:43

Jag har varit borta i helgen, vilket har resulterat i att jag inte har kunnat blogga på hela helgen. I Lördags så klev jag upp vid 8 och sen vid 9 så åkte vi från kyrkan, vi for mot holmsund, för vi skulle på en sak som hette myspace. Vi kom dit men ...

Presentation

På den här romanbloggen skriver jag kortare eller längre Romaner/Noveller. Allt utifrån hur mycket eller lite tid jag har.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards