dailynovell

Alla inlägg under juni 2011

Av Magdalena Björnler - 22 juni 2011 19:34

Johans ögon öppnades efter en natt med endast två timmars sömn. Han hade spenderat natten utomhus för tredje natten i rad och kylan som kom om nätterna gjorde det nästan omöjligt att sova. Genom ögonen såg Johan alla militärkompisarna stiga upp och packa ihop. Johan klev därför upp, drog på sig kepsen och packade ihop han också. Det här var sista träningslägret innan de faktiskt skulle kunna få riktiga uppdrag.


Två veckor senare sitter Johan gömd bakom en vält bil. Aldrig hade han trott att han skulle få vara med om något sådant här. Han tittade snabbt ut på andra sidan bilen och när det såg ut att vara fritt sprang han för att gömma sig bakom en vält skolbuss. Plötsligt hörde han en svag röst.
- Hjälp mig! rösten var nästan ohörlig rösten var en tjej i samma ålder som han själv. Hon satt i skolbussen och hade förmodligen varit påväg till skolan när kaoset bröt ut. När bussen hade vält hade hon hamnat under ett av sätena. Johan visste inte vad han skulle göra, han var inte tillräckligt stark för att lyfta bussen så hon kunde komma ut men han ville inte heller sitta där och se henne dö. Runt dem small handgranater och flög kulor överallt. Johan ville inget annat än att hjälpa tjejen till ett säkert ställe. Han besetämde sig för att göra ett försök att i alla fall lyfta sätet hon låg under. Efter en lång stund av kraftansträgningar lyfte sig sätet så mycket att hon precis kunde komma ut.

Av Magdalena Björnler - 9 juni 2011 19:30

Jag har suttit länge nu och funderat på om det inte är dags att byta historia, jag känner att jag kommer inte längre på denna jag kör på nu och jag har redan en ny idé :P men säg vad ni tycker så får vi se hur vi gör^^ 

Presentation

På den här romanbloggen skriver jag kortare eller längre Romaner/Noveller. Allt utifrån hur mycket eller lite tid jag har.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards