dailynovell

Direktlänk till inlägg 26 december 2010

del 15 Julafton

Av Magdalena Björnler - 26 december 2010 18:57

Jag vaknade tidigt nästa morgon och bredvid mig låg Erik. I min säng i mitt rum hemma i Sverige. Just nu kunde jag inte vara lyckligare. Erik var redan vaken och när jag såg på honom såg han rakt in i mina ögon.

- Jag älskar dig. sa han

- Jag älskar dig också. svarade jag och gav honom en puss.

- Är det där allt jag ska få nu när det är julafton?

- Haha ja. skrattade jag och gjorde ett försök att kliva upp ur sängen men Erik drog tillbaka mig. Han såg mig djupt i ögonen och sedan kysste han mig. Sedan klev både jag och Erik upp för att klä på oss.


När vi kom ner till köket var mamma och Mary redan i full gång med att laga all julmat. Erik skulle för första gången få äta ett riktigt svenskt julbord. Hans syster och mamma hade fått äta det under en av jularna då de bott i Sverige med Eriks pappa. Men de hade flyttat till USA innan Erik hade hunnit fylla ett år. Eriks föräldrar var också skilda. Den enda skillnaden mellan våra föräldrar var att de inte firade jul tillsammans. Jag och Erik gjorde oss varsin smörgås och gick sedan för att sätta oss vid tv:n. Men vi stängde av den ganska snabbt och gick istället upp på mitt rum. Erik bäddade sängen och lade över mitt vita överkast medan jag valde skiva att sätta i cdspelaren. Jag satte på skivan "leave this town" av daughtry och lät låtarna rulla runt. Erik satt på sängen och jag gick och satte mig bredvid honom. Nu kunde inget vara mer prefekt. Bara vi två på mitt rum på julafton.


Dagen gick och vid klockan tre såg vi på Kalle Anka. Efter det åt vi mat och hade trevligt. Erik var lite feg och vågade inte smaka sillen, men han åt det mesta. Sedan såg vi på Karl-Bertil Jonssons julafton, min favorit. Även fast Mary inte kunde Svenska så förstod hon vad det handlade om. Jag verkligen älskade Karl-Bertil Jonssons julafton. Den var så rolig. Efter Karl-Bertil Jonsson så kom det vi alla hade väntat på hela dagen. Julklapparna.

 
 
Ingen bild

Clara

6 januari 2011 23:07

åååå :D du e så bra! :D du borde bli författare ;) skriv mera nu ! :D :D :D vill läsa!! :)

Magdalena Björnler

8 februari 2011 16:51

naaw^^ tack :D det gör mig jätteglad att höra

 
Ingen bild

Lina

14 januari 2011 12:57

Snälla skriv mer av historien !

Magdalena Björnler

8 februari 2011 16:53

vad snällt :D jag gillar att fler än bara mina kompisar har hittat till min blogg :D jag jobbar på ett inlägg just nu men jag har begränsad tillgång till internet så därför har jag legat lågt med att lägga ut dem :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Magdalena Björnler - 29 juni 2016 20:59

Så sjukt länge sedan det var jag var inne på denna bloggen.  Och ännu längre sedan jag faktiskt skrev någonting.  Jag tänkte i alla fall ta upp det här med att skriva igen, och tänkte att då kanske det här är ett bra sätt att börja. Men jag und...

Av Magdalena Björnler - 9 juni 2012 20:56

Jag har skrivit en novell, och jaa den är ganska kort men skriv gärna vad nu tycker om den :)    Jag sitter i min säng och tittar in i spegeln. Det är helt otroligt hur en spegel kan förändra hela livet för en person. För några år sedan var jag e...

Av Magdalena Björnler - 30 november 2011 12:36

Hej allihopa!Sitter här på skolan på lektionen och "jobbar".Är mest stressad över vårat sceniska, det är inte ens en vecka kvar. Den här tiden nästa vecka så har vi föreställning. Altså Genrep på Tisdag nästa vecka... Stressigt. Men men, det kommer n...

Av Magdalena Björnler - 23 november 2011 13:24

Förlåt att jag inte har bloggat på ett tag men internet är helt utslaget hos oss... Det är nå problem så just nu väntar vi bara på att dom ska fixa det, därför sitter jag nu vid datan på skolan och ber om förlåtelse, eller ja varför ska jag be om för...

Av Magdalena Björnler - 24 oktober 2011 16:43

Jag har varit borta i helgen, vilket har resulterat i att jag inte har kunnat blogga på hela helgen. I Lördags så klev jag upp vid 8 och sen vid 9 så åkte vi från kyrkan, vi for mot holmsund, för vi skulle på en sak som hette myspace. Vi kom dit men ...

Presentation

På den här romanbloggen skriver jag kortare eller längre Romaner/Noveller. Allt utifrån hur mycket eller lite tid jag har.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards