dailynovell

Alla inlägg under november 2010

Av Magdalena Björnler - 2 november 2010 22:02

Det var jul och jag var hemma. Mina föräldrar hade godkänt att jag flyttade till usa och bodde hos Erik medan vi filmade och att jag även skulle få gå skola där. De senaste månaderna hade varit helt otroliga. Jag hade ett jobb jag älskade, jag var kär och jag fick vara med Erik varje dag. Mina nya vänner tyckte om mig minst lika mycket som mina gamla. Inte för att jag gillade de nya mer men de var de som var närmast mig just nu. Mina gamla vänner hade hälsat på mig en gång men de trivdes inte lika bra i usa som jag gjorde. Det gick jättebra att gå skola och jobba med filmen samtidigt. Jag gjorde proven hemma när jag inte kunde vara på skolan och jag läste på till proven mellan tagningarna. Fastän mina föräldrar hade trott att det skulle bli jobbigt för mig så gick det relativt bra.


 Utan för mitt fönster hemma i Sverige låg det nu högar med snö och jag kunde knappt bärga mig för morgondagen. På nedervåningen hade vi en julgran som var klädd med diverse julpynt och under den fanns julklappar i högar. I år var vi otroligt många fler än vi brukade vara. Erik, Elisabeth, Liam som var Elisabeths pojkvän och Eriks mamma Mary hade följt med mig hem. Det enda som egentligen saknades nu var... ingenting. Allting var så perfekt.


Presentation

På den här romanbloggen skriver jag kortare eller längre Romaner/Noveller. Allt utifrån hur mycket eller lite tid jag har.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards