dailynovell

Direktlänk till inlägg 12 juli 2010

Del 5 första träffen del 2

Av Magdalena Björnler - 12 juli 2010 14:33

När han hjälpt mig ut ur bilen erbjöd Erik mig armen. Jag accepterade den. Vi gick framåt på den röda mattan. Vart var jag ? När vi klev in genom dörren var det packat med folk. Vi köpte varsin coca cola och satte oss vid ett bord. Allt kändes så normalt ända tills jag frågade: 

- Vad är det här för ställe? 

- Jo.... det är ett dansställe. svarade han

- Vadå för dansställe?

- Jag har ganska nyligt blivit känd i USA, och när jag bestämde att jag skulle träffa dig trodde jag att jag kunde ta dig till ett normalt ställe. Men sedan så blev jag inbjuden hit till den här dagen.  

- Jaha, varför kunde du inte säga det när du skickade det allra första mailet till mig?

- För jag ville att du skulle vilja träffa mig för den jag är och inte för att jag är känd. 

- Okej, det var ju en bra sak i alla fall. Men nu när jag vet, varför är du känd?

- Jag har huvudrollen i en nyutkommen film. 

- Så du är alltså skådespelare?

- Ja.

- Men varför gjorde du inte debut i Sverige?

- För min mamma bor i USA och min pappa bor i Sverige och när jag blev känd fick jag jättemånga stalkers. Så jag och mina föräldrar kom överrens om att jag skulle flytta hit till Sverige i hemlighet ett tag. 

- Jaha okej.

- Ska vi dansa? frågade han

- Ja tack. 


Vi gick upp på dansgolvet och började dansa. Jag hade jättetrevligt och tiden gick. Tillslut blev jag trött och jag och Erik gick och satte oss vid ett bord. Vi pratade och pratade och pratade. Erik var en kille som jag kunde vara mig själv med. Han var jättetrevlig.


Tiden gick jättefort och när klockan blev tillräckligt mycket så tog Erik mig till limousinen och vi åkte hem till mig. Färden från dansen till mitt hus kändes jättekort. Jag hade haft så trevligt med Erik och nu skulle vi säga hejdå för den här gången. Jag hoppades på att få träffa honom fler gånger och att han också ville träffa mig fler gånger. 

  Erik hjälpte mig ur bilen när vi var framme. 

- Tack jag hade jättetrevligt inatt. sa jag 

- Jag också tack för att jag fick träffa dig och jag skulle gärna vilja träffa dig igen. 

- Det skulle jag också vilja. Vi får maila varandra. 

- Ja det får vi göra. Ha det bra. sa han 

- Detsamma. svarade jag och gav honom en puss på kinden. 


Erik klev in i bilen och åkte iväg. Jag hade haft mitt livs bästa natt. 

 
 
Ingen bild

Astrid

13 juli 2010 21:32

de e ju spennande! du får snabba dig med att uppdatera ;P Eick verkar ju vara versta klippet! du skriver bra i alla fall fortsätt så! ;)
kram Azze

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Magdalena Björnler - 29 juni 2016 20:59

Så sjukt länge sedan det var jag var inne på denna bloggen.  Och ännu längre sedan jag faktiskt skrev någonting.  Jag tänkte i alla fall ta upp det här med att skriva igen, och tänkte att då kanske det här är ett bra sätt att börja. Men jag und...

Av Magdalena Björnler - 9 juni 2012 20:56

Jag har skrivit en novell, och jaa den är ganska kort men skriv gärna vad nu tycker om den :)    Jag sitter i min säng och tittar in i spegeln. Det är helt otroligt hur en spegel kan förändra hela livet för en person. För några år sedan var jag e...

Av Magdalena Björnler - 30 november 2011 12:36

Hej allihopa!Sitter här på skolan på lektionen och "jobbar".Är mest stressad över vårat sceniska, det är inte ens en vecka kvar. Den här tiden nästa vecka så har vi föreställning. Altså Genrep på Tisdag nästa vecka... Stressigt. Men men, det kommer n...

Av Magdalena Björnler - 23 november 2011 13:24

Förlåt att jag inte har bloggat på ett tag men internet är helt utslaget hos oss... Det är nå problem så just nu väntar vi bara på att dom ska fixa det, därför sitter jag nu vid datan på skolan och ber om förlåtelse, eller ja varför ska jag be om för...

Av Magdalena Björnler - 24 oktober 2011 16:43

Jag har varit borta i helgen, vilket har resulterat i att jag inte har kunnat blogga på hela helgen. I Lördags så klev jag upp vid 8 och sen vid 9 så åkte vi från kyrkan, vi for mot holmsund, för vi skulle på en sak som hette myspace. Vi kom dit men ...

Presentation

På den här romanbloggen skriver jag kortare eller längre Romaner/Noveller. Allt utifrån hur mycket eller lite tid jag har.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards