dailynovell

Alla inlägg den 13 juli 2010

Av Magdalena Björnler - 13 juli 2010 21:34

  När jag kom in i huset igen började jag fundera. Vad var det för känsla som jag kände inom mig? Jag var glad, en bubblande glädje som kom varje gång jag tänkte på Erik. Var det kärlek? Om det var kärlek, ville jag ens vara kär? Jag hade slagit vad och jag ville ju vinna vadet. Men jag måste ju försöka hitta kärleken och det verkade som om jag hade gjort det. Jag trodde inte på kärlek hur kunde det då komma sig att jag var kär. Kärlek måste vara äkta. Eller så är det jag som blandar ihop känslor. Men jag har aldrig känt såhär förut. Jag bestämde mig för att ge Erik en chans i alla fall.


  Två minuter efter att jag hade kommit hem fick jag ett sms. 

"Jag saknar dig redan och jag hoppas att vi träffas någon fler gång!"

Det var från Erik. Han var så gullig och jag var nog tvungen att erkänna mig besegrad av Alice. Jag gick upp på mitt rum och gick och lade mig i sängen. Det enda som jag kände saknades var Erik. 


Redan nästa dag ringde Erik mig. 

- Hej Stephenie!

- Hej!

- Hur mår du?

- Ganska bra. Är bara lite trött efter gårdagen. Själv då?

- Jo det är ganska bra. Jag undrade om du ville träffa mig på Torsdag igen?

- Det skulle jag gärna vilja göra. 

- Vad glad jag blir. 

- Jag också.

- Skulle jag kunna hämta dig någon gång vid fyra?

- Ja det går bra.

- Ha det bra tills dess.

- Du också

- Puss och kram.

- Puss.


  Jag hade inte behövt göra någonting för att fixa en till träff med honom. Han hade ringt mig och velat träffa mig igen. Betydde det att han gillade mig? Jag ville så gärna tro att han gillade mig som jag gillade honom. Vad skulle vi göra den här gången? Jag hoppades att vi skulle ha like trevligt som förra gången i alla fall. Nu var jag bara tvungen att ringa Alice och erkänna mig besegrad. Men det fick vänta ett tag. Just nu var jag nöjd med livet precis som det var. 


Jag lade mig ned på min säng och tänkte på Erik. Jag tänkte på hans breda fina leende, på hans perfekta kroppsbyggnad, hans perfekta hår och på hans perfekta personlighet. Kunde man vara mer perfekt? Vem ville inte vara kär i Erik? 

Presentation

På den här romanbloggen skriver jag kortare eller längre Romaner/Noveller. Allt utifrån hur mycket eller lite tid jag har.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards