dailynovell

Direktlänk till inlägg 26 juni 2010

Första träffen

Av Magdalena Björnler - 26 juni 2010 22:50

Mina händer skakade och jag hade fjärilar i magen. Det var den fjärde November och vilken minut som helst nu så skulle Erik komma och hämta mig. Jag skulle för första gången träffa honom i verkligheten. Vi skulle gå på ett dansställe i stan. Jag hade aldrig varit där förut men Erik -som tydligen hade en moster som bodde här i Malmö som han hälsat på- hade varit där flera gånger. Medan jag väntade så satte jag mig vid datorn och kollade om jag hade fått något svar av någon av de andra som jag skickat mail till. Fortfarande inget svar och det hade gått en månad. Plötsligt skars tystnaden i huset av ringklockan. Jag sprang ner till dörren och öppnade. Där stod han. Erik. Han hade brunt kort hår och bruna ögon. På sig hade han en jättesnygg t-shirt och ett par jeans. Fastän han hade så lediga kläder såg han jättebra ut. Han var inte kort men inte lång heller, han var precis lagom. 

- Hej. sa jag

- Hej är Stephenie hemma? frågade han

- Det är jag. 

- Jaha. Det är jag som är Erik. sa han och räckte fram handen. 

- Ja det är jag som är Stephenie. svarade jag och skakade han med honom. 

- Ska vi gå? frågade han och erbjöd mig armen. 

- Gärna. sa jag och accepterade han arm. 


Vi gick ut genom dörren och när jag såg vad vi skulle åka i tappade jag andan. En limousin! En chaufför stod bredvid dörren och öppnade den åt oss. Erik lät mig gå in först och kom sedan efter mig. I bilen pratade vi om allt möjligt. Resan tog en stund. Men vi hade jättetrevligt. Jag kunde verkligen vara mig själv med Erik från första början. Det kanske var det som var kärlek. Någon man kan vara sig själv med i alla stunder. 

  Tillslut var vi framme. Chauffören öppnade dörren Erik klev ur och hjälpte mig ut ur bilen. Under mig såg jag en röd matta och när jag tittade upp såg jag en hel hord av fotografer. Vad var det här för ställe och vem var Erik egentligen? Jag började dra mig in i bilen igen. 

- Bli inte rädd nu Stephenie. Kom ut igen. sa Erik

- Okej. svarade jag. 

- Le bara och se glad ut så ska jag förklara sen. 


Jag klev ur bilen och log. 

 
 
Ingen bild

Hanna w

27 juni 2010 21:58

Den är ju jätte bra:) du kan bli författare

 
Fågelskådaren

Fågelskådaren

22 juni 2011 11:49

Tycker att Du skriver riktigt bra. Det var nog igår som jag "hittade hit". Hoppas få läsa mer snart. Lycka till med utbildningen och skrivandet.

http://birds9.bloggplatsen.se

Magdalena Björnler

22 juni 2011 19:34

tack så mkt :D det gläder att höra när det är fler än bara kompisar som gillar de jag skriver :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Magdalena Björnler - 29 juni 2016 20:59

Så sjukt länge sedan det var jag var inne på denna bloggen.  Och ännu längre sedan jag faktiskt skrev någonting.  Jag tänkte i alla fall ta upp det här med att skriva igen, och tänkte att då kanske det här är ett bra sätt att börja. Men jag und...

Av Magdalena Björnler - 9 juni 2012 20:56

Jag har skrivit en novell, och jaa den är ganska kort men skriv gärna vad nu tycker om den :)    Jag sitter i min säng och tittar in i spegeln. Det är helt otroligt hur en spegel kan förändra hela livet för en person. För några år sedan var jag e...

Av Magdalena Björnler - 30 november 2011 12:36

Hej allihopa!Sitter här på skolan på lektionen och "jobbar".Är mest stressad över vårat sceniska, det är inte ens en vecka kvar. Den här tiden nästa vecka så har vi föreställning. Altså Genrep på Tisdag nästa vecka... Stressigt. Men men, det kommer n...

Av Magdalena Björnler - 23 november 2011 13:24

Förlåt att jag inte har bloggat på ett tag men internet är helt utslaget hos oss... Det är nå problem så just nu väntar vi bara på att dom ska fixa det, därför sitter jag nu vid datan på skolan och ber om förlåtelse, eller ja varför ska jag be om för...

Av Magdalena Björnler - 24 oktober 2011 16:43

Jag har varit borta i helgen, vilket har resulterat i att jag inte har kunnat blogga på hela helgen. I Lördags så klev jag upp vid 8 och sen vid 9 så åkte vi från kyrkan, vi for mot holmsund, för vi skulle på en sak som hette myspace. Vi kom dit men ...

Presentation

På den här romanbloggen skriver jag kortare eller längre Romaner/Noveller. Allt utifrån hur mycket eller lite tid jag har.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards