dailynovell

Alla inlägg den 21 juni 2010

Av Magdalena Björnler - 21 juni 2010 17:05

- Stephenie vad du verkar frånvarande. Sa Melissa till mig

- ööhhh.... va?

- Du verkar frånvarande. 

- Jaha ehm ja. 

- Varför känns det som om du svävar i det blå? frågade Emelie

- Jag vet att det här kan låta lite konstigt men jag har slagit vad. svarade jag

- Med vem då ? fråga de Melissa

- Med Alice. 

- Vad har ni slagit vad om?

- Jag ska försöka hitta kärleken på internet. 

- Men du tror ju inte ens på kärlek. konstaterade Emelie

- Jag vet. Men det kan vara värt ett försök. 

- Men att du har slagit vad ger inte svar på varför du verkar sväva i det blå. 

- Jo det är så att jag har hittat en kille som verkar rätt schysst så jag funderar på om man kanske skulle ta och träffa honom. 

- Det verkar som en bra idé. sa Emelie

- Ja man måste ju lära känna varandra. sa Melissa

- Precis, men jag måste hem och se om han har svarat på mitt mail.

- Okej. Lycka till med sökandet.

- Tack. Vi hörs 


Jag gick ut från restaurangen som vi hade suttit på och begav mig hemåt. Väl innanför dörren kunde jag inte hålla mig i normal takt längre. Jag sparkade av mig skorna, behöll jackan på och sprang upp till datorn. 2 mail. 


Hej Stephanie!

Vad trevligt att du svarade så snabbt. 

Jag ser fram emot att lära känna dig bättre också. 

Du verkar vara en schysst tjej. 

MVH

Erik.


Hej Stephanie!

Jag har suttit och funderat ett tag. 

Det vore roligt att träffa dig. 

Vad skulle du säga om att träffas och gå och äta någonstans någon gång?

Hör av sig snart

MVH

Erik.


Två mail av en och samma person. Men han verkade jättetrevlig och på bilden som han hade på hemsidan såg han inte så dum ut. Kanske skulle man ta och träffa honom. Jag skyndade mig att svara 


Hej Erik!

Tack för dina mail.

Det vore jätteroligt att träffa dig också. 

Jag skulle verkligen kunna tänka mig att gå ut på restaurang någon gång. 

Men det skulle vara bra om du kunde ta dig hit. 

Jag är ledig den 4 November. 

Om du skulle vilja träffas då så skicka ett mail så snabbt som möjligt. 

MVH

Stephanie


Jag skickade mailet, jag hade gått med på att träffa honom. Han var den enda som hittills hade svarat. Vad i hela friden hade jag gett mig in på? 

Av Magdalena Björnler - 21 juni 2010 17:01

Fireflies av Owl city. 

är med i inlägget som heter "början"


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

På den här romanbloggen skriver jag kortare eller längre Romaner/Noveller. Allt utifrån hur mycket eller lite tid jag har.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards