dailynovell

Direktlänk till inlägg 20 juni 2010

Svar

Av Magdalena Björnler - 20 juni 2010 21:46

Mina händer skakade när jag gick in på sajten jag hade hittat nästa morgon. Var det någon som skulle vara intresserad av mig på internet? Jag blundade när jag klickade på knappen för att se hur många som var intresserade. Ville jag egentligen veta? Jo det ville jag. Allt det här med att söka kärleken på internet gjorde mig nyfiken. Var det såhär jag skulle hitta kärleken om den fanns? När jag funderat en stund öppnade jag mina ögon igen. 22 intresserade. Det här blev bara bättre och bättre. Eller var det egentligen så bra? Jag ville inte förlora tävlingen. Men allt det här med att försöka hitta kärleken när jag inte tror att den finns gjorde mig uppspelt. Nu när jag hade några som var intresserade var jag bara tvungen att rensa dem. Av 22 stycken var det 5 i min ålder. De andra var alldeles för gamla för mig. Jag bestämde mig för att skicka ett mail till de resterande 5


Hej!

Jag såg att du var intresserad av mig.

Jag skulle gärna vilja veta mer om dig. 

Om du är tillräckligt intresserad så svarar du på det här mailet och beskriver dig själv.

Jag vill veta allt från hårfärg till vilket lag du hejar på i fotboll. 

MVH

Stephanie Ros 


När jag hade skickat mailet var det bara till att vänta på svar. Det kunde ta tid. Så jag tänkte att jag lika gärna kunde utnyttja tiden till att duscha och fixa mig till eftermiddagen som jag skulle tillbringa med Emelie och Melissa. 


Jag var precis påväg att gå ut genom dörren när jag hörde ett plingande på min dator. Ett mail. Jag var tvungen att springa upp och kolla det. 


Hej Stephenie!

Mitt namn är Erik Nilsson.

Jag har länge sökt efter en tjej som du. 

Eller i alla fall en tjej som du beskrivit dig som

Jag bor i Västernorrland men skulle gärna vilja förflytta mig söderut efter jag tagit studenten. Jag tillbringar mina lediga dagar med allt möjligt. Mina kompisar beskriver mig som en kille med energi som inte är rädd att säga sina åsikter. Jag har skostorlek nummer 44 och jag hejar på Umeå i fotboll. 

Hör av dig snart 

MVH 

Erik Nilsson


Hmm.... Erik han verkade trevlig. Var han den killen jag skulle satsa på? Jag skickade ett snabbt mail tillbaka


Hej Erik! 

Tack för ditt snabba svar. 

Jag ser fram emot att lära känna dig bättre

MVH

Stephenie


Efter det gick jag ut genom dörren för att möte Emelie och Melissa.

 
 
Häänapäna

Häänapäna

21 juni 2010 10:47

tjena klasskamrat ;) tänkte bara ge ett tips att skriva nummer som rubrikfras, så att man vet vilka delar man har läst t.ex del 1, del 2, del 3 osv.. för då kanske man håller koll på att man redan har läst del 3 och då kan man fortsätta på del 4 ;)

http://hannaedlund.devote.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Magdalena Björnler - 29 juni 2016 20:59

Så sjukt länge sedan det var jag var inne på denna bloggen.  Och ännu längre sedan jag faktiskt skrev någonting.  Jag tänkte i alla fall ta upp det här med att skriva igen, och tänkte att då kanske det här är ett bra sätt att börja. Men jag und...

Av Magdalena Björnler - 9 juni 2012 20:56

Jag har skrivit en novell, och jaa den är ganska kort men skriv gärna vad nu tycker om den :)    Jag sitter i min säng och tittar in i spegeln. Det är helt otroligt hur en spegel kan förändra hela livet för en person. För några år sedan var jag e...

Av Magdalena Björnler - 30 november 2011 12:36

Hej allihopa!Sitter här på skolan på lektionen och "jobbar".Är mest stressad över vårat sceniska, det är inte ens en vecka kvar. Den här tiden nästa vecka så har vi föreställning. Altså Genrep på Tisdag nästa vecka... Stressigt. Men men, det kommer n...

Av Magdalena Björnler - 23 november 2011 13:24

Förlåt att jag inte har bloggat på ett tag men internet är helt utslaget hos oss... Det är nå problem så just nu väntar vi bara på att dom ska fixa det, därför sitter jag nu vid datan på skolan och ber om förlåtelse, eller ja varför ska jag be om för...

Av Magdalena Björnler - 24 oktober 2011 16:43

Jag har varit borta i helgen, vilket har resulterat i att jag inte har kunnat blogga på hela helgen. I Lördags så klev jag upp vid 8 och sen vid 9 så åkte vi från kyrkan, vi for mot holmsund, för vi skulle på en sak som hette myspace. Vi kom dit men ...

Presentation

På den här romanbloggen skriver jag kortare eller längre Romaner/Noveller. Allt utifrån hur mycket eller lite tid jag har.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards